Avilai Szent Teréz Templom

Avilai Szent Teréz Templom
Avilai Szent Teréz Templom
Ennek a felületnek felelős kezelője Varga Péterné/ Pável Márta katolikus hittanár. Célunk őskeresztény módon élni és az evangéliumot, a Bibliát, Isten szavát nem elferdítve, hanem Jézus Krisztus tetszésének megfelelően tovább adni. A Biblia örökéletű, szavaihoz tolmácsolni fogjuk a mélyebb megértést is. A legfrissebb írások alább érhetőek el.

2023. október 10., kedd

MEGTISZTÍTÁSUNK..., NAGYON FONTOS BIBLIAI GONDOLAT


MEGTISZTÍTÁSUNK..., NAGYON FONTOS BIBLIAI GONDOLAT

 Isten adta, megértés szerint elmondja: Pável Márta

Lk 12És lőn, hogy mikor az egyik városban vala, ímé vala ott egy poklossággal teljes ember: és mikor meglátta Jézust, arczra borulva kéré őt, mondván: Uram, ha akarod, megtisztíthatsz engem! (Mát 8,2) 13Jézus pedig kinyújtván kezét, illeté azt, mondván: Akarom, tisztulj meg. És azonnal eltávozék tőle a bélpoklosság. ( Szt.István T. fordít.)

Van ennek a résznek egy szokványos, szó szerinti értelemzése, de most nem erről beszélek. Mélyebbre szántunk Isten segítségével.

Mi az, hogy ha akarod, megtisztíthatsz? Benne lehet az is, hogy eljutottam abba a lelkiállapotba, szenvedési fokba, hogy megszabaduljak a sok bűnömtől /betegségeimtől, mert ledolgoztam. De ez lehet kérdés is, eljutottam(?)…, csak Te tudhatod Uram, ezért kérdezem így, hogy ha akarod, ha méltó lettem rá, hogy meggyógyuljak? Ha az isteni akarattal összefügg, hogy meggyógyuljon…, meg is fog.

A mondat második része; megengedi Neki, hogy megtisztíthatsz. Ez még különösebb. Itt csak arra lehet gondolni, hogy a szabad akaratát föladja, nem ragaszkodik tovább a betegségéhez. Jelzi az Urnak; „megtisztíthatsz engem”, leszámoltam mindennel, én átadom Neked magamat, …”legyen meg a Te akaratod…”, hogy elveheted a bajomat, mert magam szültem a szenvedésemet, magamnak. Eddig különböző okok miatt ragaszkodtam hozzá, de most már nem ragaszkodom. A leprás (itt minden más bajt is érthetünk…)   azt mondja: hogy Uram megtisztíthatsz.

Utána Jézus azt   válaszolja: hogy akarom, tisztulj meg.

Itt az első az, hogy én is akarom, Te is akarod…, tehát a gyógyulás útjából elhárult minden akadály, és az ember megtisztulhat, tehát elmúlhat a betegsége.   

Ha arra gondolunk, mi mind leprások vagyunk, a bűn leprásai különböző fokban. Amikor kérünk Istentől valamit, ami normán kívül van, tehát egy plusz cselekedetet, vagy ami már nagyon fájdalmas: beteg vagyok /félek, hogy meghalok…, / kérem, hogy meggyógyuljak, vagy valami nagy kegyelmet.

Erre a részre így sohasem figyeltünk, szerintem soha nem mondtuk az Úrnak, hogy akarod-e?   Miért nem figyeltünk fel erre eddig? Hogy az Isten akaratában benne van-e, hogy meggyógyuljunk, megtisztuljunk, elváltozzunk. Isten itt megmondja, hogy akarja, de nem biztos, hogy nekünk nem „ledolgozott” a betegségünk és akkor lehet, hogy még nem akarja. Lehet, hogy nem dolgoztad le, nem szenvedted le azt, ami jogosan rajtad van. Lehet, hogy tudatalatti okból fogva tart a betegség, lehet, hogy fogva tart, hogy régről valami és most tudatlanul egy vezeklést élsz végig stb. , s ezt te ember ésszel nem tudod felfogni. Csak amikor betegek vagyunk, akkor elesettek, gőg nélküli betegek vagyunk, megadjuk magukat, így kiáltunk: valaki már gyógyítson meg…!

Tudom nem tetszetős, nem is új, hogy misztikus tudás alapján azt valljuk, hogy mi vagyunk az oka. Még ezt sem szívesen fogadják el, ez is „újnak” számít, mint ahogy az is, hogy tudom, hogy nem tudok semmit ezért Uram, nem dacolok tovább, belefáradtam az ellened való küzdelembe, sok ez a betegség, elegem van, akarod, el akarod venni rólam, kérlek tedd meg!

Szerintem így nem kértük. Közöltük-e az Urral, hogy megtisztíthatsz? / Testi -lelki bajaimtól, sötétségeimtől, amivel beengedtem magamba bajt és Fényhiányos állapotot hoztam része, ahol beteg is lettem./  Ahhoz hogy az ember oda álljon, ezt így kimondja nagyon megszenvedett tisztuló lélek kell, mert általában azt hiszik, hogy egy kb. gyónással el van intézve minden. De nincs, ha valaki így vagy úgy gyónt, számtalan oka van, hogy nem őszinte, szembe állt-e azzal, hogy Uram teljesen megtisztíthatsz, akarom!  Ha akarod, a Miatyánkban ott van az a mondat, hogy legyen meg a Te akaratod, ezt alkudozás nélkül teljes szívvel kellene mondani /sokan felsorolják, mint akarnak, hogy mit akarsz Te Uram, egyáltalán nem tudom, hiszen meg sem hallgattalak eddig, nem is tudhatom /, minden legyen úgy, ahogyan te akarod…!

Ez összefügg azzal, hogy a leprás kimondja megtisztíthatsz engem, mindent kivehetsz, ami Neked nem tetsző és nekem siralmas! A legnehezebb ezt tiszta szívvel ,100% akarattal kimondani, hogy legyen meg a Te akaratod, a menyben meg a földön is, és mindenhol.

Isten azt tudja, hogy én mit akarnék, csak nem biztos, hogy jár vagy jó is lenne nekem. A nagy bajában a lény már megengedi az Istennek, hogy megtisztíthatsz. Nem ragaszkodom már a szenvedéseimhez, a bűneimhez, odaadom a szabad akaratomnál fogva, megengedem, hogy kigyomláld a kertemet, kiszárítsd a sarat, átvilágosíts, átváltoztass, mindenbe belegyezek, megszenvedtem Uram.   Isten tudja, hogy te ezzel azt mondod, hogy megtisztíthatsz, föladtad magad, már nem ragaszkodsz a bűneidhez, ösztönéletedhez, a pénzhez, a világhoz, semmihez.

Ekkor már a leprás szíve üvölt: meg akarok tisztulni Uram üres, fényes akarok lenni megengedem neked Uram, hogy megtisztíts!

  Jézus azt válaszolja, hogy akarom, tisztulj meg. Sokakban felmerülhet a kérdés mi van ha Isten nem akarja? Dehogynem, mindig akarja, annyira szeret minket, hogy soha nem taszítana el, ha így kiabálsz Felé.

Nézzünk magunkkal szembe - míg a látható betegség ki nem üt rajtunk…-, megengedjük -e az Úrnak, hogy megtisztítson, igaz szívvel tesszük ezt?

Szerinted, ha olyan őszintén kérjük, mint a leprás, elküldene? Nem, Isten nekünk is azt válaszolná, hogy akarom tisztulj meg, akkor hidd el meggyógyulsz, minden bajod elmúlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 Katalin szültetésnapjára 53 évet éltél, Isten haza hívott. Ma lennél 54 éves drága gyermekem. Kérem, Isten soha ne engedjen el. MARY ELIZAB...