Isten
kegyelméből Pável Márta
KARÁCSONY
előtti gondolatok
Isten közel van
hozzád, veled van, benned van.
A szentlélek
lakozik bennünk, a jó és rossz
cselekedeteinek
állandó tanúja és ahogy mi viselkedünk
vele szemben,
úgy viselkedik velünk szemben ő.
Az ember nem
lehet meg jó Isten nélkül.
Cicero
A U.Gy.püspök elment
a rabokhoz a börtönbe, szép karácsonyi tett. Ott lelkibeszédet, misét tartott
nekik. Elkezdtem ezen gondolkozni, hogy
végül is szép dolog, hogy kimennek ilyenkor a börtönbe, mert ezek a nyomorult
rabok tulajdonképpen, mind rabszolgák -a saját a bűneik rabszolgája- akik
felszabadításra várnak.
Azt mondjuk, hogy karácsonykor megélhetjük,
Krisztusban a szabadság eljött, hogy kirángasson minket a földi süppedésből,
hogy bemutassa, hogy Ő van, létezik. Ővele lehet menni, hogy Ő a kapu, hogy
elmondjon nekünk mindent. Valóban nagyon szép tett, hogyha elmennek a börtönbe,
és elmondják nekik a lelki lehetőséget is. Teszik ezt pont akkor, amikor
ilyenkor jogos büntetésük miatt még jobban egyedül vannak, és jó alkalom arra, még
magába is szállhasson bármelyik. Tehát ez egy különös kegyelmi cselekedet.
Gondolkoztam … akkor is azt kell belátni,
hogy a földi élet rabszolgája vagyunk mi is, minden. Amikor az ember sokszor
elkeseredik, és azt gondolja, hogy - ilyen szokásos szöveggel-, hogy állítsátok
meg a földet, le akarok szállni. Ez kiskoromban jutott először eszembe, meg az is, hogy innentől nem
mész sehova a Föld rabja vagy csak hosszabb pórázon, mint a bebörtönzött.
Mi megoldás lenne a menekülésre? Az öngyilkosság…, de ugye ez tilos, meg úgyis
visszaküldenek, sokkal rosszabb lesz neked. Ez nem jó…, az út egyirányú, valójában
te különben meg nem mész sehova. Menekülni földrészek, országok közt, szerintem
balga dolog, mert hiába mész el bármelyik földrészre, a saját eső felhőidet mindenhova
magaddal viszed. Nem lesz jó. Bárhova mész, mindenütt kitörhet egy
polgárháború, földrengés, hatalomváltás, bármi. Egyszerűen tehetetlen vagy, nem
tudsz kibújni a bőrödből. Próbálkozhattok különböző liberális dolgokkal, de nem
tudod megváltoztatni magadat, jó, átoperáltathatod, lesz melled vagy nem lesz
melled, de az semmit nem változtat- még ha soha nem is ismernék el-, belül az
maradtál, aki voltál, az elégedetlenkedő lélek.
Egyszerűen „születésed előtt” eldöntött végrehajtó
vagy, s ezt akárhogy is nézem, te végig viszed,
tán ez is a kereszted. Aztán azon kívül még te tetézed a rabszolgaságaidat, a
kötöttségeiddel, az érzelmeiddel, a makacsságaiddal, stb. Kijelentesz valamit,
és ha belehalsz, és tudod is…, nem jó, akkor sem változtatod, ez is rabság. Ha
akkor is megcsinálsz valamit, hogyha ég föl leszakad, pedig már mindenki
mondja, s te is tudod, hogy nem lesz jó vége. Sok ilyen van: Pl. egy
kapcsolatban, vagy egy munkahelyen, vagy egy bármiben, amihez ragaszkodsz, de
te szinte rabszolgája vagy ennek a valaminek, amit nem tudsz otthagyni, s nem
tudod elengedni. Ez is egy rabság.
Aztán másik, hogy a félelmeinknek és a
szokásainknak a rabszolgái vagyunk. Tehát félnek az emberek, és gerjesztik is a
félelmet, azért szeretik a krimit, mert szeretnek félni. Ha nincs elég
félnivaló, krimit néz, tehát az ember állandóan félni akar. A félelem mellett,
és ott van még a babona. A babona az egy édesded félelem. Tehát kitalálja, hogy
ez így szokott történni, és akkor az úgy fog történni. Miért történik meg? Bevonzza.
Szokták mondani, hogy fekete macskát megy az úton, és akkor mi van? Semmi! De
ha babonás, akkor annyira fél, hogy utána tényleg nekimegy valaminek, és akkor
azt fogja mondani a tényleg babonás, na ugye igaz… Tehát a babonáink szerintem
még a szokásainktól is rosszabbak, mert a szokásainkon esetleg változtathatunk,
persze attól függ, ki mennyire babonás.
Visszatérve a félelmekhez. Az embereknek
a rabságban tartása működik – valahol ez sulykolva is van…-, fél a
holnaptól, fél a ma estétől, fél az emberektől, nem bízik senkiben, az egész
élete egy olyan gyanakvás, mintha settenkedve járna a világba várja, hogy ki
mikor ugrik rá. Na most hogyha ezt a félelmet is le tudná vetni az ember, a
babonákkal együtt, a konoksággal meg a rossz szokásokkal együtt, akkor egy
felszabadultabb lény lehetne. A börtönben, akik vannak, azoknak tetteik
miatt is volt okuk félni, mert előbb-utóbb tudják, hogy elkapják őket. Ha nem
kapják el, akkor is szoronghat, mert nem tudja, mikor zárják el, tehát ő
megcsinálta úgy a bűnt, hogy még be is csukják érte. A tízparancsolati bűnért általában, s ha nem
kapnak el, nem szoktak becsukni. Csak akkor, ha már jogszabály dönti el, hogy
olyan fokon követed el a tízparancsolati bűnt, mert a szomszédot százszor is megölheted
gondolatban, még nem zártak be, de egyszer fizikailag megölöd, akkor jön a jogkövetkezmény.
Tehát itt ez a lényeg, hogy magadnak csinálod meg a bűnt és elkezdhetsz félni.
Az
emberi szabad akarat ok a szabadságra, mert idézőjelben szabadon eldönthetted,
hogy mit akarsz. Igen ám, de most egy eszesebb lényként -az egész után-
megkérdezhetnéd tőlem, hogy milyen szabad akarat az, amikor azzal kezdem az egészet,
hogy nem tudsz a földről leszállni.
Nem
tudod megváltoztatni a külsőd sem, időt sem. Nem tudod megváltoztatni a
rendszert, nem tudsz visszamenni az ókorba, vagy nem tudsz előre menni ezer
évvel. Semmit nem tudsz megcsinálni, tehát kvázi rabságban vagy. Mégis így is azt merem mondani,
hogy szabad akaratod van. Van, mert ezt régen – tudom egyház szerint nincs preegzisztencia
- eldöntötted, hogy idejössz, s mit vállalsz fel, ez anno egy szabad akarati
tett volt. Na most a sok rablánc közül, amit hosszú időn át magadra raktál, nagyon
nehéz kikeveredni, hogy azt mondhassad, hogy a Te szabad akaratod érvényesülhet.
Vélem, hogy a szabad akaratunk itt a Földön részlegesen érvényesül, csak akkor
érvényesül teljesen, ha az előzményeket nézve és a feladataimat vállalva, annak
a tükrében nézem a mai szabad akaratomat, akkor van, különben nem mondhatom/ nem
érezhetik úgy, hogy van.
Mi
történik…, ezeket az emberi játszmákat Jézus
végig látja. Tószegen is mindig arról
beszéltünk, minden tele van lényekkel, a templom is. Tudjuk, hogy
lények milliárdjai vannak, és minden mindenben van. Ez a film (https://intercontactnews.com/2024/12/17/25419/) pontosan jól
rávilágít, hogy így van. Jézus azt
mondja, hogy kiválaszt minket, az Isten személyeként közénk leszületik. (Azt
persze mi nem tudjuk, hogy kiket választott még ki.) De azt tudjuk, hogy minket
kiválasztott. Na most ez, amiért kiválasztott - lehet, hogy mindenkit kiválasztott-,
akkor örülhetünk neki, hogy beleestünk…, hozzánk is eljött. Ha meg külön minket
kiválasztott, akkor meg bajba vagyunk, mert akkor valami nagy oka van, és
nekünk ezt a nagy okot teljesíteni kellene. Csak az ember ezt szereti elsikálni,
süketet és vakot játszani, s ezzel nem szeret szembenézni, hogy mi lehet ez a
nagy ok.
Isten, a világ világossága, akkor a
fényével megmutatja neked (élesíti a lelki látásodat) kívülről, hogy te valóban
rab vagy. Ebben a fenti filmben a vége felé azt mondja, hogy akkor látnád meg
igazából, mi vagy, ha a másik lény szemével látnád. Jézus százszor megmutatta
nekünk, hogy gyere, gyere belém, és nézz magadra. Hányszor megkért minket arra,
hogy nézzünk kívülről magunkra, mert belülről magunkat nem látjuk, hogy
milyenek vagyunk. De az ő szemével látjuk, hogy milyen bűneink vannak, mitől vagyunk
rabok.
Ő karácsonykor idejön közénk, vállalja ezt az emberi formát. Mikor láthatod, hogy sok milliárd, kifejezhetetlen mennyiségű forma van, Ő fölveszi ezt a cseppet sem menő formát, és csak azért, egyrészt szeretetből, másrészt a hazavezetésből, valamint hogy megvilágosítson, hogy felismerd a bűnös rabságodat… hagyd abba. Az embereknek karácsonykor, már nem jut eszükbe, hogy ők abbahagyják a rabságot (azt hiszik így élni természetes), s sokan a világosságot sem fogadják be, amit Isten gyújtott magából, nekünk. Cél, abban a világosságban lássa meg a lény a saját tetteit, lássa meg az ő saját haszontalanságait, az ő önzését, hogy ő inkább szórakozni akar, mint üdvözülni, hogy ő inkább paráználkodni akar, mint hazamenni. Sok ember inkább csak érzékszerveit kielégíteni pl. zabálni akar ahelyett, hogy Isten felé menjen, nem ismeri a mérsékletességet, nem ismeri a jóságot, nem ismeri mi az, hogy a micsoda öröm másik embernek önzetlenül adni, hanem fanyalogva teszi. Tehát az Isten azt a világosságot akarta gyújtani bennünk, amikor meglátjuk az Ő szemével, hogy milyen haszontalan sorozatot csinálsz, te, ember. Ezzel a haszontalan sorozattal soha nem fogsz égi hazádba hazamenni. Így életről életre mész rabnak, újra és újra és szenvedsz. Ebben a jó kis formában, amiben vagyunk, ahol a betegség, halál, földrengés, hideg, meleg, munka, akármi, sorolhatnám szenvedtet minket, ezt akarod ismételni vagy még rosszabb életformákat azért, mert nem vagy hajlandó felismerni, hogy az Isten világosságot gyújtott, meg akarja mutatni, hogy mi a te szabadságod, és az kizárólag Benne van.
Nem az Isten a rabság, a te vagy a
rabság. Ő a szabadságot adja, hogy azt mondja, hogy menj magadból ki, gyere
hozzám a Fénybe, legyél velem együtt. A testedet majd meglesz, abban
cselekszel, de segítelek, és utána végleg kiszabadulsz, és végleg szabad vagy.
Ő ezt a világosságot adja, a világ világossága megérkezik ilyenkor karácsonykor.
Krisztus születésével maradjon köztünk,
kér minket, hogy csatlakozzunk a szabadsághoz, csatlakozzunk Hozzá. Ő a
szeretetből teszi ezt, minden lényben,
amit ebben a filmben is látunk, mindegyikben kell, hogy legyen lélek. Különben
nem élne. Ezt a sokféleséget, amit mondtam, többször megértük, hogy tele van a
templom, és érezzük azt, hogy mindenki benne van. De ez is sokakban, sajnos egy
olyan múló hangulat; hogy jaj, de szép volt, tényleg érzem, hogy ott nyüzsög,
és akkor úgy, ahogy volt el is felejted.
Ha mélyen belegondolsz, hogy az Úristen
abból a végtelen, kifejezhetetlen, elképzelhetetlen örök valóságából lejön - körülbelül
40 évre közénk-, hogy beszéljen velünk, hogy maradjon nyoma, hogy az Isten
törődik velünk, hogy megkér minket, hogy fogadjuk be, ahogy a tószegiek
énekelték, hogy eljössz a jászolhoz és befogadod magadba. Megteszed-e?
Megteszed-e karácsonykor? Vagy a saját magad kis játszadozásait csinálod
továbbiakban, és amikor meghalsz, akkor már nem tudsz mit csinálni. Hacsak
nincs egy különleges lény, aki segítsen, vagy aki csoportban imádkozzon,
különben 99,9%-ában úgy zuhan meg a lélek, ahogy kell.
Ezt akarja az Úristen nekünk
karácsonykor megmagyarázni, hogy ő hozza a világosságot, hogy meglásd a
rabságodat, amiből kiszabadít, ha észhez térsz, hogy értelem az értelemmel
működjön. Nem véletlenül akarja azt, hogy ne emóció legyen,
mert az elmúlik, hanem értelemmel akarja, hogy csatlakozz az Ő értelmébe, hogy
lásd be, hogy mit ne csinálj meg, hogy mikor fogsz kiszabadulni a rabságból,
hogy mikor leszel a szabad. Na most ez a karácsony lényege, megszületik a Fény,
a szabadságod!
Isten a világ világossága. Ő emberformába idejön. Ő mindig fénylik. És a fény, ha befogadod, benned lesz. Ha benned lesz a Fény, akkor nem fogsz sötét dolgokat csinálni, mert minden tettre belülről, a szívedből rávilágít, és te látni fogod, akkor egy isteni gyermekként mész a világba.
Hát kérlek benneteket, hogy most KARÁCSONYKOR,
vegyétek azt, -hogy ez az ünnep mindegy,
hogy nem ekkor van az igazi születési idő-, de ez most lényegtelen, tér-idő
nincs. A tényt nézzük, hogy a Krisztus közénk jött, azért, hogy a rabságból
kivigyen a Fénybe minket. A hálád ne az
legyen, hogy azt nézd, hogy te mit kaptál, hanem hálád legyen az, hogy Isten
neked adta magát, te meg hálából befogadod és a kapott Fény szétszórod mindenki
felé, hogy nekik is örömük legyen. Ezt
kell tenni a szeretetből.
... az emberi
lélek mindig növekszik, mindinkább
tudatára jut a
saját szellemiségének,
mindinkább
közeledik az Istenhez és tökéletesedik.
Akár tudjuk,
akár nem, ez a folyamat folyton
előrehalad. Ha azonban tudod és akarod azt
amit az Isten
akar, akkor az életed szabad és örömteljes lesz.
Tolsztoj
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése