Avilai Szent Teréz Templom

Avilai Szent Teréz Templom
Avilai Szent Teréz Templom
Ennek a felületnek felelős kezelője Varga Péterné/ Pável Márta katolikus hittanár. Célunk őskeresztény módon élni és az evangéliumot, a Bibliát, Isten szavát nem elferdítve, hanem Jézus Krisztus tetszésének megfelelően tovább adni. A Biblia örökéletű, szavaihoz tolmácsolni fogjuk a mélyebb megértést is. A legfrissebb írások alább érhetőek el.

2019. augusztus 28., szerda

Jézus Krisztus beszélgethet is velünk, valóban él!

 Jézus Krisztus beszélgethet is velünk, valóban él!


A napokban eljutott hozzám egy levél, amely a Püspöki karnak, ezen belül személy szerint egyesével minden püspöknek címzett levél volt. Feladója – nem jegyeztem meg pontosan, mert hamarabb töröltem, mint kellett volna… –, magyarországi (stílusuk után idősebb), nemzeti vagy valami hasonló szövetség volt. Nem nekem címezték a levelet, de továbbítva elküldték hozzám is. Nem vagyok illetékes a válaszra, habár az a véleményem  – ismerve az egyházi hierarchiát –, ők erre sem fognak válaszolni. Amúgy lehet, helyükben én sem válaszolnék rá, mert hát nem egy összeszedett levél, és  – már bocsánat mindenki felé, szerintem – a levélnek nem sok értelme volt, s amit ki tudtam belőle hámozni az annyi, hogy Jézus él.  

 Ezzel egyetértek, de ezek után már semmi mással.


Ugyanis az, hogy a halott Jézus van a kereszten, az egy mementó kéne hogy legyen, nem dísznek tettük ki, hanem felmutathatjuk, ilyen barbár az ember! Az, hogy közénk jön a végtelen Isten, az ember ilyen barbár, hogy felszegeli a fára és ezt a lelki felszegelést a bűnei miatt az ember mindennap megteszi, erre emlékeztetni kell. Nem is veszik észre, hogy mit tesznek az Isten megtagadásával, a parancsolatok megszegésével, a gyengéd szeretetének semmibevételével. Mindennap kiűzik az életünkből azt, Aki miatt vannak, Aki felettük van, s egy darabig szabad akaratból az ember minden rosszat megtehet, próbálja megsemmisíteni (nihilizmus, tagadás) magához lehúzni (nős volt, gyerekei voltak stb.), vagy egyéb módokon (kiforgatni a kinyilatkoztatást, személyét természeti jelenségre alázni stb.) megalázóan viselkedni Istennel.

A kereszten függő halott Jézus Krisztus igencsak aktuális, így láthatóan a keresztút nem csak Krisztus szenvedését célozza.  Nem csak erre kéne gondolni,  hanem hogy ez az emberi barbárság mementója. Sajnálom, ha nem értik az emberek, mi miért van, annak ellenére, hogy Jézus Krisztus ÉL. Jelzem, nálunk több olyan kereszt is van a falon, ami ilyen (lásd a képet), amit az olaszoktól hoztunk.  

jezus.jpg

 Krisztus él, az egyértelmű és ezzel egyetértek, de úgy kellene tanítani, prédikálni és a dogmákat úgy kellett volna alakítani, hogy Jézus Krisztusba nem forrasztjuk bele a szót, hanem a megfelelően megvizsgált egyéneken keresztül, ha akar, üzenhessen. Mert hát ÉL és ÉLNI is fog.

Tudom, sokan, akik nem teljesen hívők, felkaphatják a fejüket, hogyan él, ha meghalt a kereszten? Röviden: Jézus Krisztus = Isten, csak a testünket vette fel és vetette le, mikor itt befejezte, de Ő a Végtelen Lélek, aki halhatatlan és nem is hagyott el minket, csak a szemnek láthatatlan/transzcendens dimenzióban van. Viszont – így kellene tanítani is…–, ha mi emberek elcsendesedünk, kizárjuk a zavaró 3 dimenziót, akkor abban a csöndben megszólal Krisztus, segít, tanít, dorgál, vezet, velünk van, egyszóval nagyon is ÉL. Aki ezt tagadja, az nem hívő, halott Isten nem Isten! Isten azt akarja, hogy egyre finomodjunk, hogy ismét közeli kapcsolatban lehessünk Vele.

Igaz, ezt az Egyháznak mindig is így kellett volna tanítania, figyelembe kellett volna vennie azokat az üzeneteket is, amiket nem papoknak adott/ad az Úr, igaz, nagy munka lett volna az autentikus kiszűrése, de ez is feladat. Talán kevesebbet tudnának a papok magukkal, meg rossz irányba gyerekekkel foglalkozni, hiúsági dolgokkal törődni, helyette lenne idő a szolgálatot növelni. Tapasztalatunk szerint az Isten folyamatosan korrigálja azokat a hibákat, amik a mi életünken előfordulnak és nem jó irányba visznek, de hallgatni kell RÁ és nem azt mondani; vége a kinyilatkoztatásnak. Nem értem, ha ÉL Krisztus, hogyan lehetne befogni egyházilag a száját, már mindent elmondtál, s ne tovább… micsoda durva hitetlenség, gőg ez. Nem akarják meghallgatni, akit hirdetnek? Azt elhiszem, zavaró, mert Jézus Krisztus nagyon kemény, de ha Isten élő hallgatói lennének, nem itt tartanánk, mohamedán veszély sem lenne, mert ők is érzenék azt az erőt, amit ez a tény sugall, nem próbálkoznának a keresztényekkel. Igen, kívülről valóban úgy látszik, mintha nem sok keresztényben élne az Isten/Jézus Krisztus!
  Nálunk AQUILA = Isten SASAINÁL erről szól a keresztény hitünk, Isten beszélő viszonyban van velünk, s mi a hallgatói vagyunk, tehát tud szólni, ha valami nem tetszik Neki, korrigál minket. Nem én vezetem a csoportot, hanem az ÉLŐ KRISZTUS, magam csak egy kis halló csatorna vagyok, aki közvetítek, vezetek, végrehajtatok, és majd összekapcsolom az embert Istennel, kiszállok, teszem a többi dolgom. Hát igen, Isten él!

Igazuk van a levélíróknak, de ahogyan tették, abban nem. Remélem, a címzetteknek annyit hat, hogy elgondolkoznak azon (is), hogy másképpen, sokkal mélyebben, az élő Krisztussal kéne megéletni a Krisztus követők hitét. Élőben kommunikálni Istennel és e szerint vezetni az Egyházát.

Prohászka Ottokár: Naplójegyzetek III 1924

„ Jan. 1. Uram, mutasd meg arcodat! Látni akarlak s többet venni tôled s meríteni belôled, mint eddig. Aki csak a maga fogalmaihoz ragaszkodik s nem fogadja el a másét, az olyan, mint akinek a nap hátulról süt, s így mindig saját árnyékába lép. Nem lelkünk s énünk vetületeit akarjuk, hanem a közvetlen fényt! Ezt add, Úr Jézus!”


2019. augusztus 7., szerda

Pável Márta Nyílt válasz a szép magyar nyelvért aggódónak

 Pável Márta

Nyílt válasz a szép magyar nyelvért aggódónak

Egy szelíd dörgedelmet olvastam a FB-on, ahol az író kifogásolta az ott megjelenő írások minőségét, magyartalanságát stb. Sok szempontból igazat is adok a nyelvünket védő írónak.

Lehet, hogy kissé üldözési mániám van, de helyenként úgy éreztem, hogy egy része személy szerint nekem is lett adresszálva. Igen szép a magyar nyelv, valóban, amennyire lehet, küzdeni kell érte. Igaz, hogy én sokszor magyartalanul fogalmazok, de amiről írok, az az, ami lehetővé teszi, hogy 50 év múlva is magyarul beszéljünk, amiért kritizálok, az az, hogy 50 év múlva is lehessenek valós és ájtatos (mondjuk, utóbbiak nekem nem hiányoznának) keresztények is, mert ha csak szép magyar nyelven írnak, de nincs valós üzenete, sehova sem jutunk! Nem lesz, aki beszélhesse! Én ezt ismertem fel, s bocsánat, ha nem hagyok fel az Istenhit és a magyarság védelmével sem.


 Igen, a lehetőségekhez képest küzdeni kell a magyaros kifejezésért, az esztétikus és válogatott nyelvi megfogalmazásért, valós az aggodalom.  Amit magamra vettem, s elismerem, hogy nem tudok olyan jól magyarul, mint amennyit írok. Viszont ez nem szépirodalom, erre nem is pályáznék. A szépirodalom, ami előfordul – nekem – magáért való, kérdés, jobbítja-e az emberiséget. Azok az írások, amiket írok, még ha nem is hiánytalan magyarsággal íródtak, de kritikusak, jobbítóak, társadalmunknak feltétlenül hasznosak. Én nem dicsekszem, hanem javítani akarok. Senkit sem kritizálnék, ha az embereknek lenne igazi, jó hitük, s erre hathatósan vezetnék őket, de nem így van. Én nem vagyok magamtól elszállva – senki vagyok –, de Isten munkás gyermekeként Neki dolgozom. Miért engem választott, és nem a szépen, választékosan írogató, beszélő kritikust, azt meg kellene Tőle kérdezni.

  Igen, más vádat nem, vagy nehezen lehetett volna felhozni ellenem, csak ezt. Amit írok igaz, amire figyelmeztetek, hogy baj lesz, bejön, amit írok, segíti az emberiséget, új szempontokat láttatok, és semmiben nem hazudok.

Megértem, ha a kritika talán külső indíttatásra, olyan irányból érkezett, akiknek a rossz tanítását kifogásolom, illetve az életüket jobbá tenném, s követelem a valós Krisztus megismertetését, tanításának átadását. Míg a lelkipásztorok (egy része) nem úgy látják el az embereket, ahogyan Krisztus akarja, bírálni, reklamálni, üzenni fogok, s az én számat csakis Isten foghatja be. Valóban, lehet, hogy esetleg Grétsy László vagy egy magyartanár megbuktatna, de az emberek felé való szolgálatomat nem fogom abbahagyni, még akkor sem, ha a cikk íróját ezzel zavarom. Kérem Őt, hogy a továbbiakban ne olvasson. Nem mindig jön össze a tökéletes magyarság és a fontos, embereket jobbá tevő mondandó, jó lenne, de ritkán van így.  

Részemről csak a mondandó érdekes, abszolút szándékoztam nem szépirodalmi művet írni. Célom az emberek lelki, erkölcsi, humánus felemelése, keresztény hitük megőrzése, növelése, helyes politikai gondolkodás kialakítása stb. Hazánkat, nemzetünket, családunkat, helyes Istenhitet védő írásokat írtam. Nem is vagyok rá képes, de nekem nem elsődleges az író által megfogalmazott cizellált, mindenben hibátlan magyar nyelv használata. Kevesek birtokolják ezt a tudást.   

Istentől ilyen képességet kaptam — de mindenki   döntse el, hogy kinek mi a fontosabb –, ez az én szolgálatom, ezzel fogok élni/szolgálni.

Tudom a hibám, és számíthatok a továbbiakban főleg indirekt támadásra, mert merek és tudok önállóan gondolkozni, elmélkedni, meghallgatni, hogy Isten mit akar tőlem. Tudom, ez nem megszokott és a hatalmasságoknak idegesítő is, volt ez már így többször is a történelemben. Senkit sem tudok úgy elfogadni, hogy felnézzek rá, sem dicsérgetni, aki teljes lelkével, teljes erejével nem az Isten dolgát teszi.  

A napokban azon gondolkoztam, szeretném Ferenc pápát is szeretni, ahogy életem során már volt pár pápa és szerettem őket, kivéve a mostanit; a tettei, a beszédei, a javaslatai miatt nem megy, mert Istent jobban szeretem, és a kettő nem korrelál egymással.

Innentől nem érdekelhet az, hogy kinek tetszik, vagy nem a magyarságom. Csak megmarad az a kb. 500 ember, aki naponta – 3 felületen – olvassa az írásaimat.  Úgy vélem, segítek Istennek tetsző módon élni, azt hiszem, hogy meglátásaimmal adok, lelkeket rázok fel, különben nem olvasnák, s ekkor már szolgáltam. Számszerűleg és mélységében így talán  szolgálok annyit, mint pl. egy falusi pap kb. 220 aktív főnek.

Teszem a dolgom lelkiismeretem szerint, ahogy az Úr diktálja, és próbálom vezetni a többi embert. Elnézést kérek a cikk írójától, ha úgy gondolja, nem kellene tennem. Azért én nem haragszom rá, de nem hagyom abba, szeretnék sokkal, de sokkal többet szolgálni az Úrnak, szeretnék sokkal, de sokkal több emberhez elérni.  

Köszönöm mindenki figyelmét és megértését.

2019. augusztus 4., vasárnap

SZŰZANYA NEM FÖLDANYA

 SZŰZANYA NEM FÖLDANYA


Most közeledik AUGUSZTUS 15. SZŰZANYA MENNYBEMENETELÉNEK ÜNNEPE. Ebből az alkalomból pár gondolatomat közlöm. A Szűzanya tisztelet mostanáig úgy-ahogy  megvolt, de pl. a mai /egyházi/ igyekezetek, félek, hogy károsítják az eddig helyesnek látszó irányt.  sz-mm.png https://www.americamagazine.org/faith/2018/06/08/vatican-releases-preparatory-document-pan-amazonian-synod)

Természetesen Isten=Jézus és az összes transzcendens világi lelkek tisztelete többféleképpen lehetséges. Attól függően, hogy kinek, milyen mélységben van a hite, hogy földi síkon vagy messzire is gondol, azt részesíti előnyben.

Szeretnék egy közepes megközelítést közölni.

Gyerekkoromban Szűzanyához nagyon sokat imádkoztam. Emlékszem, egyszer anyám egy családi veszekedés után elment. Lehettem vagy kilenc éves, amikor azt mondtam a Szűzanyának; elmondom az egész rózsafüzért, csak hozd vissza anyámat. Emlékszem, tiszta szívből üvöltözve, sírva végeztem a rózsafüzérrel, már az utolsó szemeknél tartottam, amikor hallottam anyám cipőjének a kopogását, hogy megjött.   Onnantól tudtam, hogy Szűzanyában lehet bízni! A vándorló embernek Ő is segítség, hathatós, és ha őszintén kérik, jelen van, nem hagy magunkra. Egy igazi Anya! Ma sem feledem, csak jobban Krisztushoz vezetett, mint akkoriban megéltem, de ez a cél.

 A Bibliából tudjuk, Jézus, az isteni gyermek szülőanyja Mária. Gondoljunk bele, hogy Isten a Földre születik, mert már látja, hogy csak egy megoldás van, hogy minket észhez térítsen, megmentsen. Egyértelmű, Isten nem fog szülőanyjának, magának egy akármilyen testet szerezni, koszos, buta testbe nem megy, mi sem feküdnék bele. Istennek egy teljesen tiszta lélek kellett, aki ezzel a céllal született. Szűz Mária előtte is, kozmikus méretekben nézve is jelentős lélek volt, akinek univerzális tevékenységi köre van. Ő volt az, aki még „odakint” vállalta – a családjában is rendkívüli dolgok történtek – az isteni gyerek világra hozatalát, felnevelését.  Nagy tévedés és az egész meg nem értő lehúzása (talán nem véletlen, azzal a céllal, hogy keresztény hitünk omoljon szét) Szűzanyát földanyának nevezni. Botrány! Őreá, aki milliószor nagyobb ennél, nem tekinthetünk semmiféle politikai érdekből, árulásból alkotott ezoterikus, liberális és Istentől elrugaszkodott tévelméletekkel. Tán föld-anyának a GAIA elméletet mondhatnám, az is elég szép. Szűzanyánk az univerzumnak magas szellemi része, aki mintegy szellem anyaként „működik”. Ő az, aki anyai jósággal kiterjeszti a kezét az Őt kérők felé, de mindenféleképpen az Isten földi megnyilvánulását segítette és ezt folyamatosan teszi is.  

Halálát követően, mennybevétele után sem szűnik meg spirituálisan jelen lenni. Nézzük meg azt a rengeteg Mária jelenést, amelyek közül többet is az egyház hivatalosan elismert. Nem téveszméket kellene alkotni, hanem elmélyedni abban, amit Szűz Mária közölni akar a világgal, ez mindenkinek jobb lenne!  Szűzanya nem Isten, Ő egy nagyon fejlett, magasan kvalifikált szellemi lény, aki az egyik legnépszerűbb a földi világunkban is. Ami Istennek kellett, azt megtette, de nem nyugszik, ma is szolgál, ma is teszi a dolgát. Jézus Krisztus megváltó dolgában tevékenykedik. Sokan – teológiai tudatlanság miatt –összekeverik és hozzá, mint Istenhez imádkoznak, ez hibás. De aki azon a szinten áll, hogy nem fogja fel az Isten mélységét, még megközelítőleg sem, hanem egy földi, de nagyon emelkedett lénybe kapaszkodik, megértem. Nem tanították meg neki rendesen a hittant! Viszont annál, hogy semmit se tenne az Isten felé nyitott, kereső ember, ez feltétlenül jobb.

Mária mindenféleképpen Istenre mutat, soha nem istenítette magát, nem is fogja. A protestantizmusban Máriának az elvetése, illetve nem eléggé a helyén kezelése talán ilyen félreértéseken alapszik. Én azt gondolom, hogy nem lehet a sarokba dobni egy folyamatosan szeretettel működő istenközeli lényt, aki a Szűz Mária! Ő segíti, fejleszti az Istennel már egyesülni vágyó vagy Isten közelében lévő földi élőlény életét.   

Jaj lenne a földnek, ha az ő segítsége elmaradna, ezért mindenki, aki az ősegyház tiszteletében is jelenlevő Szűzanyát, vagy a már Istenhez távozott szenteket le akarja építeni, nihilizmus felé vivő engedményeket tenni…, szerintem a legsúlyosabb, Isten elleni bűnt követi el.

Fokozott alázatot, elgondolkodást kérek azoktól, akik nem kizárólag Krisztus és őt segítő szellemi lények felé akarják vinni a kereszténységet. A belső ellenség rosszabb, mint a külső, de felismerhető, s ebben kérjük drága Szűz Anya segítségét, imádkozzon a szétesőben lévő, árulókkal teli egyházért, amit Fia, Krisztus a megmentésünkért, tisztán, csakis őt imádókkal akart! Jézus Krisztus végtelen tettét semmi és senki sem rombolhatja, még a fent hivatkozott dokumentumtervezettel sem. Akkor ez az Egyház nem lesz az, amibe mi belekeresztelkedtünk, amiben két évezrede élünk! Nekünk vissza kell térni az eredeti igazi katolikus hithez, valláshoz, amiben nincsenek alkuk, meghunyászkodások, istentelenségek, az igazi Krisztust /akaratát elfelejtő, félremagyarázó, liberalizmussal bekenő, memória zavaros egyének! Az újkeletű téveszméktől mentesen Istent /Jézust, a mindenség Királyát kristálytisztán kell látnunk. Jézus Krisztus mindenek fölött van, és mindenkinek, az egyháznak is, legfőképpen előtte kéne fejet hajtania, csak az akaratát lesni, elmélkedésekben minden tettüket ellenőrizni. Tán nem jutottunk volna el eddig, hogy egyre kevesebben vagyunk, s ölnek minket  és senki sem véd meg a téveszméktől sem…, főleg az nem, akiknek kellene.  

Amit Krisztus nekünk adott, az Övé, ezt az egyházat legjobban Szűzanya segíti. Kiabálom, baj van! Kérek Mindenkit, hogy Szűz Anya ünnepén sírva, könyörögve kérje, Szűz Mária segítse vissza Egyházát, Krisztus igazi, önzetlen, politika mentes szolgálatára, arra az útra,  amiről fokozatosan letértek. Mennybevitelének napján adjunk neki egy lelkileg  

EGY RÓZSÁT.


43698368_544421745983290_6639667518585700352_n.jpg

2019. július 23., kedd

Pável Márta „JÉZUS PEDIG SZERETTE MÁRTÁT…”

 Pável Márta

„JÉZUS PEDIG SZERETTE MÁRTÁT…”

Rövidesen Márta névnap jön, e héten az evangéliumból is a Mártát megemlítő részt olvasták fel. Így kicsit elmélyednék ebben a témában. Nekem, Mártának, ha csak szó szerint olvasnám az alábbi részt, kissé fájna, hogy Jézus Krisztus, akit úgy imádok, joggal kissé megfegyelmezett.

Márta szorgalmas. A jelen Márták többségükben – akiket ismerek mind – agilisek, szorgalmasak, vibrálók, még jól is főznek. Lehet, hogy a név kötelez? Nagyon sok ember nem szereti a nevét, én büszke vagyok rá, mert egyetlen emberről írták a Bibliában: „JÉZUS PEDIG SZERETTE MÁRTÁT...” – ez engem is kötelezett, mert én is nagyon szeretem Jézust.

A Lk 10,28-tól kezdődő részt többen többféleképpen magyarázták már, íme most itt egy másik megközelítés.

Tudvalévő, hogy a nők az akkori Izraelben asszonyállat néven is emlegetődtek, nem lehettek örökösök, tanuk sem stb. Az, hogy Jézus Krisztus Mártát, Máriát, Lázárral együtt így kiemelte, ha arra járt, náluk szállt meg, betért hozzájuk pihenni, enni, inni is, az nem volt véletlen. Ők olyan pontok voltak, akik előre születésükkel biztosították, hogy Jézus Krisztus ne legyen teljesen egyedül az emberek között. Ne csak a gyűlölet, gyilkos sugárzás tere érje mindig, hanem az odaadó szereteté is, és ez a család ilyen volt. Nem voltak gyerekeik, valószínűleg a létükkel csak Istennek szolgáltak, így Jézus akadálytalanul mehetett hozzájuk, itt kapott igaz szeretet is.

Étkeztetés… imádság

Ha a földi ember éhes, gondolom, előbb enne, majd imádkozik. De Jézus Krisztus napjai meg voltak számlálva (nem 70-90 év jutott), csak pár év tanításra volt ideje, minden pillanatot kihasznált a szellemi, lelki épültetésre is.

Márta sokat és gyorsan cselekedett, DOLGOS NŐ VOLT. Az ő házukat olyanná tette Máriával, ahova valóban betérhetett Jézus Krisztus. Nagy öröm volt számára, ha Jézust vendégül láthatta, maximalista volt, hogy minden jól a helyén legyen. Tudta, s előre remegett a szíve…, megint jön Jézus, az érkezésére is lelkesen készült. 

Mártának és Máriának sok munka volt a vendégek érkezéséig. Mária lassabb, kissé elmélázóbb lehetett, aki nem is annyira volt talpraesett, mint Márta. Szerette a három testvér egymást, segítették is egymást, Jézus szolgálata pedig a legnagyobb céljaik közé tartozhatott. Valószínű, hogy amíg Jézus Krisztus megérkezett, addig Mária a maga módján segített, de akkor mindent feledve és szerintem kissé önző módon magára hagyta Mártát. Igen, valóban a jobbik részt választotta, hogy szájtátva hallgatta Jézust, de ezzel Mártát kizárta ebből. Mondhatnák Márta lelkiismeretes, másra is figyelő és duális lény volt, ég és föld együtt szerepelt repertoárjában, még ha nem is egyenlő arányban, mert nagyon erősen hívő volt.

Ha a magam természetére gondolok, a helyében én is szerettem volna inni Jézus szavait, de nem mehettem, mert akkor nem esznek. Ebben a helyzetben én is mérges lennék, mi van, ha én is hagyok csapot-papot és odaülök, s akkor mikor esznek? Addig duzzogtam volna magamban, míg Jézusnak szólok. „Uram, nem számít neked, hogy a testvérem magamra hagyott a felszolgálásban? Mondd hát neki, hogy jöjjön, segítsen nekem” (Lk 10,40). 

Jézus válasza meglepte-e, megbántotta-e Mártát? „Márta, Márta, sok minden miatt aggódsz és nyugtalankodsz. Pedig kevés dologra van szükség, vagy csak egyre. Mária a maga részéről a jó részt választotta, és nem fogják azt elvenni tőle”Lk 10,41. Ezt csak az tudhatja megérteni, akit Jézus Krisztus megtanított a maga égi módján gondolkozni. Ő nem a földiek fejével döntött. Márta ismerte ennyire és a válaszából meg is értette, hogy Jézusnak – kinek az étel századrangú volt…–,  az esett volna jobban, ha akár később esznek, de a szívének kedves ember, Márta is hallhatja, amiket mond. Jézusnak fájt, hogy Márta ezekből a közléseiből a főzés miatt kimarad, ő pedig nem ismételgethette magát, az idő haladt…

Ha úgy nézzük Jézus Krisztust, ahogyan Ő akarja, hogy felfogjuk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy egy dolog érdekelte; minél több, minél mélyebb tanítást elmondani, minél több emberhez eljuttatni az isteni igazságot. Innentől minden csak másod-, vagy harmadlagos volt. Neki nem voltak vonzóak az ízletes ételek, soha nem hallottunk róla, hogy lett volna kedvenc étele, ami volt, azt evett. Az előkészületek nem lehettek fontosabbak ennél. Jézust bánthatta, hogy a tehetséges, nagyon spirituális, jó ember, Márta ezzel az alkalommal nem a hitét erősíti.

Mikor Jézus Krisztus azt mondta, hogy Mária a jó részt választotta, Márta tudta, hogy igaza van, sőt éppen ezért reklamált, hogy menjen Mária, gyorsabban végeznének, és Ő is hallgathatja Jézust. Tudta, hogy ő gondolkodott földiesen, hogy miből maradt ki, s szívében nagy bánat gyúlt, felismerve Isten igazságát és tiszteletben tartotta Jézus szavait, ami a korunkra is nagyon fontos tudás.

Tanulság nekünk is; a lendület, a földi sistergés néha leveszi a szemünket az égről, Istenről, s erre figyelni kell, ezt nem szabad tenni...

Látható, Lázár halálánál is mennyire tiszta, tanulni képes, helyesen gondolkodó volt Márta. Itt nagy próba volt, Lázár szeretetén és elvesztésén kívül az is, hogy egyetlen férfi volt a családban: az akkori zsidóknál, ha a férfi meghal és marad két nő, az a függetlenségükre nézve tragikus lehetett, ugyanis a törvény valami rokon férfit föléjük tett volna. Mikor Lázár haldokolt, majd meghalt, Márta nem esett pánikba, Jézus Krisztusért küldött, bízott Benne, mindenek felett, ebben a nagy bajban is csakis benne bízott. Sőt, amikor meghalt Lázár, akkor is Isten kezébe tette le a dolgokat. Mekkora, milyen igazi, tevőleges hite volt. Márta mikor meghallotta, hogy Jézus közeledik a faluhoz, kirohant eléje, nem gondolkodott, nem mérlegelt, csak rohant, egy menedék volt számára Jézus! (Mária a visszafogott módján otthon imádkozott.)  

  S amit akkor Jézusnak mondott, az alap volt, Ő erre várt volna mindenkitől, hogy Jézus igazi voltát felismerje. Legelsőnek Ő, a nő mondja ki, kristálytiszta megfogalmazásban.  21Uram – szólította meg Márta Jézust –, ha itt lettél volna, nem halt volna meg testvérem. 22De most is tudom, hogy bármit kérsz az Istentől, megadja neked.” 23Jézus megnyugtatta: „Feltámad testvéred.”24 „Tudom, hogy feltámad – mondta Márta – majd a feltámadáskor, az utolsó napon.”25Jézus így folytatta: „Én vagyok a feltámadás és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. 26Az, aki úgy él, hogy hisz bennem, nem hal meg örökre. Hiszed ezt?”27 „Igen, Uram – felelte –, hiszem, hogy te vagy a Messiás, az Isten Fia, aki a világba jön.”

Ez a hitvallás volt az, amit a földi embertől Isten elvárt, és Mártától megkapta. Márta ezzel mindent elmondott.

János apostol, mikor ez írta, láthatjuk okkal tette:  „JÉZUS PEDIG SZERETTE MÁRTÁT ÉS ENNEK NŐVÉRÉT ÉS LÁZÁRT” (Jn 11,5). 


2019. június 21., péntek

Pável Márta A keresztény kultúra végnapjai?

 Pável Márta

A keresztény kultúra végnapjai?

Mi a kiút a mai világ forrongó helyzetéből?

Nem akarok Nostradamust játszani, sem bármelyik jövőt jósló nagysággal vetekedni. Csak a józan, de nagyon-nagyon rossz végsőre mutató prognózist osztom meg Önökkel.

Ha a világ mai állapotát nézem, erősen azt kell gondolnom, preháborús helyzet van. Nem is lesz jobb, mert az emberek olyanok amilyenek, ezt termelték ki maguknak. Ez a többség, és a többség győz, mert az a pár százalék mélyen gondolkodó, tisztességes, meditáló, valóban hívő sem annyira az, hogy megmentse a világot a szodomai pusztulástól. Nincs annyi erejük, mert nem hisznek ennyire a képességeikben, Istenben, magukban.


Vannak pontok, amiket erősíteni kellene, de egyértelmű, hogy nem fog menni.

  1. Megnövelni egymás iránt a szeretetet.
  2. Az országok közötti feszültségkeltést abba kellene hagyni, mind politikai, mind gazdasági szinten.
  3. A profitéhséget meg kellene szüntetni.
  4. Meg kellene akadályozni, hogy az országok egymást lebombázhassák, vagy saját gazdasági (fegyverfelhasználás, olaj stb.), politikai érdekeik mentén beavatkozhassanak más országok életébe.
  5. Végleg abba kellene hagyni a liberális szemforgatást, őszintén szembe kellene nézni a valósággal, és pl. ezzel a rettenetes helyzettel.
  6. El kellene érni – ez szinte lehetetlen –, hogy az erőszakos vallási térítések megszűnjenek. Azt is el kellene érni, hogy csakis békés, szabad akaratot meghagyó, embereket nem kifosztó vallások lehessenek.
  7. Fő vallási vezetők ne lehessenek politikai vezetők (miniszterek, államfők).
  8. Aki gyarmatokat tartott fenn, vagy más módon fosztott ki országokat, azokat kötelezni kellene, hogy egyedül viseljék el a következményeket (akár a gyarmatokról a bevándorlást), és NE a többi országra hárítsák.
  9. A háttérhatalmakat ki kellene iktatni, akiktől a folyamatos uszítás, keverés, manipuláció érkezik!
  10. Növelni kellene az emberközpontú nevelést, de nem úgy, hogy nem lehet a gyereket akár testileg is megfenyíteni.[1]
  11. Összefogásra kellene nevelni az emberiséget, nem ellentétek szítására. (Nézzük meg, míg nincs baj, barátnak gondolhatjuk a szomszédos országokat, és most mit tesznek egymással…?)
  12. Lehetővé kellene tenni – nem kötelezővé, csak lehetővé – az önzetlen, valós spirituális nevelést, iskolákban is tanítani, és mélyen megéletni azt, hogy mi is az ember.[2]
  13. Ezen szempontok betartatására kellene ENSZ helyett egy erősen kiterjedt határkörrel rendelkező, egyfajta világkormányt, valami csúcsszervet, akiknek teljesen elfogulatlanul, önérdekek nélkül, szinte „szentként” kellene működni. Tagjai; vegyesen minden népből, foglalkozáskörből, és korosztályokból 10 évi bontásban kerülnének ki, legalább 100 fő világtanácsi vezetőnek kellene lenni /akiket 3 évente kötelező cserélni/ és döntésük együtt a Föld minden országára érvényes lenne.[3]

Napestig sorolhatnám, milyen ötleteim lennének, de tudom, a mai leépült tömegekkel ez teljesen megvalósíthatatlan.

Ott van a népvándorlás. Ebben a kerítés, a határőrség csak pár évre lassítja a folyamatot, de lényegében véve az alapproblémára nagyon kevés megoldás. Egy idő múlva semmit sem jelentenek, és ez az idő kb. 20 év.


A népvándorlásnak három fő oka van /a politikai keveréseken kívül/; az egyik a (pl. afrikai és ázsiai) népességrobbanás, túlszaporodás. A másik az, amit már a fentiekben, több pontban is leírtam. S végül, a harmadik: láthatóan melegszik a földi időjárás, lakhatatlanná válnak területek, tengerpartok stb. Ez tény, csak hogy mitől melegszik, az a hipotézis.


A felmelegedés és a népességrobbanás hatásai

Innentől már az éhhalál valós veszélye miatt fognak a népek milliói olyan területekre özönleni, ahol még meg lehet élni, és ennek semmi sem fog gátat vetni, ha a tengerek emelkednek és nő az elsivatagosodás, stb. Mi most ezek ellen (mint emberiség nem tartunk ott) nem vagyunk képesek semmit sem tenni.[4] Sőt, súlyos kérdés, hogy meddig védhetjük – jogosan…- a kis földjeinket, lakásainkat, viszonylagos nyugalmunkat?

Mikor kezdődik az, hogy a többi embertársunk már nem a jóléte miatt /mert az, ami ma zajlik, hogy bele akarnak ülni pl. az európai jólétbe, nem elfogadható /, hanem már az élete miatt – amihez mindenkinek joga van –, rohan le olyan országokat, ahol van föld, víz, vagy azért, hogy egy talpalatnyi hely neki is jusson az életéhez.

         Nos, az ilyen irányú népvándorlás a földi lét minőségét több okból is erősen megváltoztatja. Lényegesen eltéríti azt a kultúrát – itt nem pénzügyi jólétre gondolok… –, azt a római-keresztény kultúrát, amit 2000 éve Európában élünk (még akkor is, ha egy részük hitetlen, de ez beleszívódott a létünkbe), a világ többségi része viszont nem ismeri, nem is akarja és nem is érdekli, s talán fel sem fogja a különbséget. (S most itt csak Európáról írok, de ez elől a Földön senki sem menekülhet meg, s földrészenként kialakult saját kultúrája el fog veszni ebben a nagy káoszba.) Nekünk ez erős, irreverzibilis leépülés lesz[5], ha olyan nép akar tömegesen Európában lakni, akik  székletet ürítenek a buszainkban, gyerekeiket átdobálják a kerítésen vagy élőpajzsul maguk elé tartják, akik agresszívek és még maguk között is nemi erőszakot követnek el, stb. Nem értem, mit vettek be az európai vezetők, amitől elhomályosult az elméjük, hogy ezt nem látják, sőt támogatják. Vagy tán mégis értem, hogy mindenáron hatalmat akarnak, és ezzel mindent elárulnak. Azt értem, hogy többségükben lelkileg, vallásilag „hontalanok” így semmit sem védenek, semmi sem fontos számukra.

Most csak azt látják a népvándorlók/bevándorlók, hogy itt akarnak élni – de/mert nem fogják fel, hogy ehhez is kellett ez a kultúra, hogy ez a létszint megvalósulhasson –, de ha nem akarnak integrálódni, és nem akarnak (!!!), akkor ez is olyan lesz, mint ahonnan jöttek! A létszámuk miatt[6] az ő életmódjuk lesz dominánssá, és mindenütt erőszakosan uralkodni fognak, és ezzel a földi lét minősége is erősen változást szenved.

Megint és újra felmerülhet bennünk a kérdés, akarunk-e még itt és így élni, mi lesz a gyerekeinkkel? Meneküljünk el? (Ez már többször eszembe jutott, de végigvettem a földi lehetőségeket, NINCS HOVA! Innentől csak abban reménykedhetem, mire végleg eldurvul a helyzet, Isten kivon a forgalomból és mehetek haza!)

Megnyugtató válaszom nincs, összeomlás van. Jó lenne, ha túloznék, de sajnos nem így van, hosszabba távon (kb. 20 év) nagyon rossz a prognózis.

Mi a megoldás, ugorjunk le a szikláról a mélybe? Hát erkölcsileg, önpusztításilag már tömegesen ugranak, csak még nem értek az aljára…! Adjuk fel és essünk mély depresszióba, vagy alkoholizáljuk stb.? Ezek a gyengék struccpolitikái, nem jók.


A hívőknek elfogadható választ ad-e az Egyház?


Egyház próbál mindenkinek kedvezően értékelni, elemezni, javasolni. Vallásszabadság van –legalábbis a mi térfelünkön - és úgy nyilatkoznak, mintha ezt más vallások is be akarnának vagy befognak tartani, de sajnos nem így lesz, és innentől veszélyes a jámborság.

Az elemzésemet csak hitem szemüvegén át tudom megtenni, így rögtön ez elején megkérdezem, miért nem állnak ki – Egyház, hívők – a keresztény hitünkért, miért langyosak? Jel 3,16 Így mivel langyos vagy, sem meleg, sem hideg, ki foglak köpni a számból…

Nem tehetjük a langyosságot, a megalkuvást, a komfortosságot, kiabálnom kell, hogy a keresztény létünkről, Jézus Krisztus megváltásáról van szó![7]

Itt nem lehet senki kenetteljes, politikus, jaj, senkit se bántsak meg…, mert akkor a liberális világnak nem vagyok elfogadható! Kérdezem, üvöltve kérdezem: ez Jézus Krisztust mikor érdekelte volna? Annyira látszik, egyre többen kimondják, nem fogadhatunk be /krisztusi szeret jegyében sem…/ mindenkit, főleg nem azokat, akik „kufárkodnak”[8], de Egyházunk erős lemaradásban van.  Aki mindenki – nemcsak menekült - befogadására sarkall, veszélynek teszik ki a hitünket/életünket. Súlyos mondatom ez, mégis vallom, nem rosszindulatból teszik, hanem valamiféle túlzott jámborságból nem mérik fel, milyen gonosz a világ, hogy az ördögöt kiűzni kell és nem befogadni.[9] Tele vannak a bevándorlók terroristákkal, harcedzett, kiképzett fiatal katonákkal. Miért akarják veszélynek kitenni, esetleg megöletni a jámbor, félrevezethető keresztényeket?

Látható; elfogadható vagy megosztó választ kapunk, de nem megnyugtatót, Krisztusért kiállót végképpen nem! Tudom, a bevándorlók befogadását illetőleg (is) megosztottak a papok, a más keresztény vallások, és csak meglepve, s talán a dolgok súlyát fel sem fogva néznek, lassan most értik meg, mekkora volt az eddigi nyugalmuk. (Amiről a világ nyomorát nézve felmerülhet a kérdés, nem önzés-e a másról tudomást sem vevő nyugalmunk megvédésének a kérdése.)

Magam keményen hívő, Krisztus iránt elkötelezett vagyok, így az Egyház az enyém is, de ennek, amit mostanában mondanak, nem adok helyt és minden idegszálam tiltakozik ez ellen, mert a józan eszem (is) mást mond, és most nagyon is ellent mond ennek a túlzott, félreértelmezett jámborságnak.

Racionális gondolkodású hívő vagyok (még akkor is, ha ez paradoxonnak tűnik…), és hitem nem ájtatoskodó farizeusi hit, nem vagyok olyan, akit nyálas szövegekkel könnyen meg lehetne hatni.

Ez az elmélkedő élet – szerintem – kemény racionalitást és szuper érzékenységet is kíván, mert akiben ez nincs meg, annak előbb-utóbb kárára lesz. Mindenki figyelmébe ajánlom Avilai Szt. Teréz zsenialitását, aki elmélkedő misztikus, szuper, világos világlátással élt és nagyon józan, okos, zseniális nő volt. A keményen elmélkedő élet egyfajta felülről való, dimenziókon túli látást is eredményez, ami nem tudja elfogadni a logikátlan, csak emocionális alapon elhangzó „érveléseket”, eszmefuttatásokat, mert ennek a bibliai ismereteim birtokában pont az ellenkezőjét is le tudom futtatni! Akit Isten elmélkedésben felemel, és univerzális látással ajándékoz meg, azt nem lehet olyan megtévesztésekkel sem megetetni, mint a vallási dolgok közé befolyt politikai akarat!

Így elképedve és értetlenkedve olvasom az alábbiakat, bár a hátteret értem…

Index.hu Európában nincs senki, aki képes lenne kezelni a menekültválságot

Jean-Marie Carrière, az Európai Jezsuita Menekültszolgálat (JRS) igazgatója. Az egyik legnagyobb keresztény segítő szervezet vezetője azt javasolja, hogy Európa már a közel-keleti menekülttáborokban adjon humanitárius vízumot, és nyisson biztonságos utakat a szíriai menekülteknek…” „Úgy érzem, a politikusok nem hallják meg a közvélemény hangját.” Én meg úgy gondolom, hogy NE adjunk automatikusan vízumot, csak vizsgálat után és csak a szíreknek! Az igaz, hogy a politikusok nem hallják a közvéleményt, de ha hallanák, pont az ellenkezője történne annak, mint J.M. Carriére gondolná. Kivernék az össze bevándorlót Európából! Mint J.M.C. mondja, van az iszlámtól való félelem, amit el próbál oszlatni. Hogyan? Ha csak oktalan félelem lenne, de nem az! Mondani bármit lehet, de a tények kemény dolgok. Nem is értem, hogy ezeket miért mondja?  

Közismert  a magyar szerzetesrendek véleménye; Magyar Kurir A magyarországi szerzetesrendek közleménye a menekültkérdésről „…Krisztushoz megtérő igyekezetünkkel szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy idehaza, magyar egyházunkban és hazánkban ne a gyűlöletnek, félelemnek, hanem a szeretetnek, ne az elzárkózásnak, hanem az együttérzésnek, ne a másiktól való elfordulásnak, hanem a másik arca szemlélésének és az ő elfogadásának tudjunk elsőbbséget adni.”

Ez igaz és szép lenne, HA valóban menekültekről lenne szó, DE NEM, mert ez egy népvándorlás. Így tartalmában igen megható és ájtatos, de engem egy cseppet sem hat meg, sőt, elgondolkozom, miért lett ez így? Mint említettem, a Bibliából mást is ki tudok olvasni, íme: Biblia szavai szerint: Mt 12,46-50

Még beszélt Jézus a sokasághoz, amikor íme, anyja és testvérei megálltak odakint, mert beszélni akartak vele. Valaki szólt neki: "Íme, anyád és testvéreid odakint állnak, és beszélni akarnak veled." Ő azonban így felelt annak, aki szólt neki: "Ki az én anyám, és kik az én testvéreim?" Erre kinyújtotta kezét tanítványai felé, és így szólt: "Íme, az én anyám és az én testvéreim! Mert aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az az én fivérem, nővérem és az én anyám."

Jézus Krisztus nem azt mondta, hogy mindenkit öleljünk a keblünkre, sőt még a famíliáját is csak akkor tartja testvérének, ha az Atya akaratát cselekszi. Látható, ki sem akar menni hozzájuk. Nos, a mohamedánok mikor cselekszik az Atya akaratát? Amikor a szabad akaratot eltörölve erőszakkal térítenek – ami az Istennek igen fontos, mert ha saját maga sem tartaná be, akkor egy pillanat alatt megszűnne a földi lét, és mindenkit erőszakkal hazavihetne magához, gondolkozzunk! –, és ha nem sikerül, akkor ölnek? Ez lenne a mi tévedésünk? Ezért kellene nekünk, az általuk rosszul értelmezett keresztényeknek szégyellni magunkat?   H. Boulard, Aquinói Szt. Tamás, Prohászka Ottokár stb. is téved?

Nem azt mondom, hogy bántsuk, üldözzük őket, vagy ha bajban vannak, ne segítsünk nekik, de jó a tudatunkban tartani: a kígyó, ha simogatod vagy eteted is, megmar, ez pedig nagy igazság! Vannak dolgok, amik tények és nem előítéletek! Azt mondom, vegyük elő a józan eszünket, mert Jézus Krisztus sehol sem kérte, hogy agyamentek vagy öngyilkosok legyünk. Aki ki akarja nyírni a hitünket, azt nem kell beengedni. Biblia Mk 3, 23-27

Ő pedig magához híván azokat, példázatokban monda nékik: Sátán miként tud Sátánt kiűzni? És ha egy ország önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az az ország.

És ha egy ház önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az a ház.

És ha a Sátán önmaga ellen támadt és meghasonlott, nem maradhat meg, hanem vége van. Nem rabolhatja el senki az erősnek kincseit, bemenvén annak házába, hanem ha elébb az erőset megkötözi és azután rabolja ki annak házát. 

Mára, úgy vélem, az Egyház önmagával már egy ideje meghasonlott, nem csak Krisztusra néz, hanem 360 fokban forog...! Pedig semmi más dolga nincs, csakis Krisztusra nézni és kizárólag az Ő akaratát lesni, keresni. Látható, a kereszténység a rossz papi és egyéb tevékenység miatt önmagával már rég meghasonlott, pl. amikor a templomokat eladják, szállodák, diszkók lesznek belőlük, amikor nem lángolnak a hitükért, de a világnak akarnak jobban tetszeni, liberálisok bohócai lesznek. Hitehagyott lettek az emberek. Viszont a vákuum helyébe jönni akar, egy hívőbb, agresszívabb  más vallás, aki uralni akarja a lelkeket. De ezzel elárulják az értünk, a megszabadításunkért jövő Krisztust! A papok mindenféle botrányokba keverednek, és még, amikről nem tudunk. Meg kell tisztulni, de nem prédikációs szinten, nem hangzatos kinyilatkoztatásokkal, hanem valójában. Minimum úgy kellene kiállni a hitünkért, mint ahogyan ma páran az országunk vezetői közül kiállnak a hazánkért, nem lapítani kell. Ha a sátán a vezetőink lelkét megkötözi és azt mondat velük, amiket a fentiekben is leírtam, akkor a ház lakói meg lesznek kötözve – mert többségükben maguktól nem tudnak józanul gondolkozni, erről a hívők rég le lettek szoktatva, így minden út nyitva áll ahhoz, hogy mindenüket elrabolja az ellenség. Az életünket a felébredés, megtisztulás lehetőségének az elérése miatt kaptuk meg!  Ha   a szekularizált Európa nem változtat - s nem tudom még érdemben lehet-e?- vége van a római, és keresztény kultúránknak

A megoldás a szellemi kiút; a végső egzisztenciába vezető megoldás akarása.

Van ötletem, magam ezt teszem, de nem fog tetszeni, mert ez nem egészen „földi” megoldás, amúgy meg vért és verítéket kíván, mint egy nagy politikus mondta.

Nem valószínű, hogy népszerű lesz, amit írok, meg az sem, hogy meg tudják tenni, de egyfajta kiutat mutatok, hogy legalább nem megkeseredve, nem reménytelenül pusztuljunk el.

Tudom, most aki nem hívő vagy nem nyitott, az félre fogja tolni az írásomat. De ha valaki tud gondolkozni és a fentieket felfogta, akkor el kell, hogy olvassa ezt is, mert máshova nem vezet út! Az igaz, és fájó, hogy ez egy ilyen egyirányú cső, amibe az emberiség belesétált.

Megoldások; vagy megteszik a fenti javulási pontjaimat /nem fogják/, vagy teljesen elpusztul az emberiség, ez az opció ma 90%[10] hogy bejön, vagy kifelé tart és ezzel megmenti a többit, ennek a valószínűsége 0,0-1%. Szóval rossz a helyzet.

Mi az, hogy kifelé? Sajnos ide már a teológia kell.[11]

Sajnos kicsit messzebbről kell indulnom, hogy érthető legyen a megoldás.

Kifelé – nagyon röviden – azt jelenti, hogy lelkünk Istentől van és oda is megy vissza, és nekünk arrafelé, az anyag akarásából kifelé kellene haladni.

Ennek is több fokozatát kellene megkülönböztetni, de a két lényeges pont; a legsekélyesebbtől –hogy elbutítás nélkül, globálisan gondolkozni kezdenek – egészen addig, hogy létüket/anyaghoz való ragaszkodásukat szubtilissé teszik, ami a végső pont lenne. Ennek vannak közbeeső állomásai is. A végsőhöz eljutni igen nagy lelki intelligenciára és érzékenységre van szükség.

Ma az általános jelenség az, hogy a földi lények szinte már tudomásul sem veszik létünk okát, és ennek itt van a következménye. Jellemző az is, hogy nem vesznek részt abban sem, hogy pl. törődjenek a bevándorlókkal, mondják; oldják meg, akik akarják, nos, ez a passzivitás hosszútávon öngyilkos cselekedet, de ezt a társadalom nevelte ki magából.

Tudom, vannak csodák, magam számtalant megéltem – hála az Istennek. Lehetnek - de nem valószínű- az egész emberiséget érintő csodák is, pl. megfordulna a felmelegedés, vagy valami külső „hatalom” beleszólna, és ezzel egy összeomlást előidéző ok/okok kipipálva.

De ha logikus ennek az egész földi létnek az oka, és az, akkor most úgy tűnik, hogy az emberiség (direkt és indirekt jelzésekkel) éppen a saját pusztulását akarja, miért fordulna meg? Nem fog! Ismét Szodoma és Gomora jut eszembe, ha igazi ember lenne a Földön… Kérdés, van-e? Van-e értelme ezt az egoista, Istentől elrugaszkodott, parázna, gyilkos nemzedéket megtartani? Szerintem nincs. (De ettől az irgalmas Isten még másként gondolkozhat, ezt nem tudom.)

Csoda lenne, ha a fenti szempontok szerint megváltozna az emberiség, de ez biztosan nem lesz így. Akkor az marad, hogy magunkat kell rákészíteni a transzcendens egzisztencia kialakítására, magyarul a halálunk utáni lét legalább értelmes legyen.

Tudjuk, ha szúr a föld, nem az egészet kell beszőnyegezni, hanem cipőt kell húznunk. Nos, ez is így van, s ez is csak egy opció. Magunkat kell megváltoztatni, hogy valahogy kibírjuk az elkövetkezendő, vélhetőleg egyre rosszabb jövőt. Vannak anyagi dolgok, amin nem, vagy nagyon lassan lehetne variálni. Tudatunkat Istenre kell irányítani. Ez rendkívülien nehéz, ezért szisztematikusan erre kell magunkat szoktatni. Ha ez az „égre” nézés menne, akkor a „legyen meg a Te akaratod”-dal lassan megnyílnak azok a lehetőségek, azok az eddig nem ismert fontossági sorrendek megmutatkoznak és meglévők átsorolódnak, amik lehetővé teszik a föld szorításából való kicsúszást. Ehhez viszont az összes földi kapaszkodást el kellene engedni. Itt már útközben is változna a világ – súlyozottan talán már azért is, mert így szemléljük… Ha ezt az egészet, csak eddig – és ha elég sokan – tennék (pl. tízezrek), így csökkenne az ego, növekedne a szeretet, akkor a harmónia egyre erősebben érezhetőbbé válna, közös megoldásokat keresnének és meg is tennék. Mivel a vallások inkább intézmények lettek, mint spirituális erők, nem fogják ezt az átalakulást segíteni, úgy vélem a katolikus vallás sem. Sajnos nem, mert aki tehetné, annak különböző hierarchikus parancsok, félelmek és egyéb akadályoztató tényezők megkötik a kezét!

Az erősen kérdés, hogy van-e akkora spirituális erő a Földön élő lényeknél vagy tudnak-e az isteni erőre rácsatlakozni, ami ebből a végtelen szutyokból, koszból, önpusztításból kiemelné, letisztogatná a Földet, majd megújulva mehetne tovább az élet. Ez szemi-tudományos ismeretek birtokában eddig többnyire úgy zajlott le, hogy van egy iszonyat nagy katarzis,[12] és a földi élet jelentős része elpusztul, a maradék vagy emlékszik valamire,[13] vagy nem, és kezdenek szinte előröl mindent addig, míg ismét bele nem érnek ebbe a mai állapotba. Hát ez egészen elkeserítő, mégis nagy esély van rá, hogy ez így igaz.

Több konklúziót is le lehetne /kellene/ vonni. A földi lét iszonyatosan instabil, és aki minden /kapott, hozott/ talentumát csak erre pazarolja el, az eleve vesztes.[14] Van halhatatlan lelkünk, és ez pocsékolás, amit[15] itt egy élet alatt tesznek, az nagyon messze mutató/ható következményeket von maga után. Ha mélyen belegondolunk, létünk valóban csak egy kis pára, ami most látszik, aztán nem. Amit ma művel az emberiség, az a végső transzcendens egzisztencia szempontjából a legnagyobb pocsékolás, így nem jogos,[16] hogy folytathassa az emberiség ezt a fajta színvonaltalan létet a Földön. Hát, akár egyet értenek velem, akár nem – nekem végül is mindegy –, de ez az igazság!

Végezetül úgy érzem, nekem, aki írtam/szóltam, ez a vers illik legjobban ahhoz a közléshez, amit el akartam mondani. 

2019. június 20., csütörtök

Pável Márta Halált megelőzően, más tudás is kellene Istenről.

 Pável Márta

Halált megelőzően, más tudás is kellene Istenről.

Nagy bajok vannak az emberek szemléletében, a végső dolgokat illetőleg nagyon rosszul tanítottak. Joggal félnek a haláltól. Ezzel a cikkemmel ezen szeretnék változtatni, enyhíteni a félelmet, igaz felforgató lesz.

Isten tömény aranyló fényként említhető legmegközelítőbben az embernek, ez sem igaz, de talán így elmondhatom, ami segít, amit akarok. Amiket most írok, bizonyos szellemi szint felett érthető csak, így mindenki maga döntse el, hol tart, de ha kell, kérdezzenek, válaszolok, segítek.
 A másik legfontosabb alapelvet, amit figyelembe kéne venni az, hogy az Isten immanens és transzcendens is. Tudom, ez nem teológián nevelkedettnek nehezen értehető, de így van. Nem a formavilág a jellemzője.



neg.png

Többször említettem, de megrázó az elmélkedésben kapott kép, ahol Jézus Krisztus mutatta (lásd képet) negatívban a csillagos égboltot. Amit mi feketének látunk, az ragyog = Ő az Isten töményen, s ami nekünk csillog, az a fekete, ő az a világ, ahonnan Isten kiüresítette önmagát, és folyamatosan helyet, lehetőséget ad a kóboroló lényeknek.

Másik példa; Istent úgy is el lehet képzelni, mint végtelen fénytengert, aki halhatatlan, s ebben vannak teremtett (önmagát kiüresítette erről a helyről) világok. DE Isten MINDENÜTT JELEN VAN! Mindent áthat, immanens, akkor is, ha a 3 dimenziós lények nem veszik észre, mert transzcendens is. Tehát a tömény aranyban feketén (kép)-; lehetnek akár a csillagok, -porszemek -, az emberek, stb., de mindenütt körülöttük keményen ott az Isten, aki magából adott  teret, lehetőséget. Szabad akarat van, nem Ő akarta a különállást, de míg Tőle eljövő lelkei akarják, teret ad ennek is, ezt hívják teremtésnek. Viszont Isten minden pillanatban érzi, látja a Benne szigetként lévők fájdalmait, a vágyaikat, szenvedésünket és azt is, hogy nem értik, mennyire félnek a haláltól, ami jó 

esetben a visszamenetel.

Valójában a halál pillanatában csak annyi történik, hogy elhagyjuk az Istentől elválasztó legdurvább réteget, a testet.

Igaz itt jön a kellemetlenebb rész, mert Isten minden elképzelésen felüli tömény ragyogás, erő, fény, hatalom, tudás stb., ergo visszatérni csak Krisztus segítségével lehet, mert mi magunk ennek megfelelőre nem bírnánk visszaalakítani magukat. Krisztus a megmentő, kivezető zsilipelő ajtó. Nélküle elvesznénk! De a menekülés nincs előlünk elzárva, ha itt elfogadtuk és megvallottuk Őt, akkor ott Ő is megvall, és magához vesz minket. Ez Krisztussal a győzelem. De ha nem, akkor jön az ismétlések sora, s ettől valóban lehet félni. Viszont itt mi eldönthetjük, mit akarunk; kapitulálni Isten elött s beleolvadni, vagy gőgünkben szenvedve, bukdácsolva tovább vándorlunk. Az Egyház – szerintem- 3 nagyon elnagyolt fogalommal dolgozik, amiről már elfogadta mindenki, hogy nem hely, hanem állapot. Felkészületlenül nem lehet visszatérni Istenhez, ki sem bírnánk. Nem lehetséges egyből visszatérni a tömény fénybe, ami körülöttünk van, ezért  biztosít a lelkeknek olyan átmeneti állapotot, amelyiket úgy hívják, hogy tisztítótűz.(Probléma ettől sokkal bonyolultabb, de most erre ne térjünk ki, túl hosszú lenne…).

A pokol és mennyország is nagyon elnagyolt, két véglet, ezek inkább hittani fogalmak.  Jelek szerint a meghaltak többsége a köztes létbe = tisztítótűzbe kerül, utána soknak a pokoli állapot következik, míg csak nagyon kevesek jutnak el a végleges hazatérés állapotába. Na, most persze a legjobb megoldás az lenne, ha a lélek egyből annyira szeretné az Urat, hogy egyből ott landoljon. Ha úgy élt volna, hogy kibírná, akarná, hozzászoktatta volna magát -mondjuk elmélkedéssel- életvitelével a fényhez, és nem járna úgy mint, amikor a papírlapot bedobják a tűzbe.  A lélek halhatatlan, ez neki igen nagy fájdalom lenne, de nem pusztulna bele. Viszont ha valaki nem szoktatta magát az Úrhoz, nem bírná ki az eredeti fényt, ahonnan eltávozott. Így mindenkinek, aki Istent szolgálja, azon kellene lennie, hogy minden ember lelkét alkalmassá tegye

 arra, hogy a Végtelen Istent „kibírjuk”. Ő ugyanis nagyon kiüresítette magát értünk, hogy ne váljon végzetessé számunkra, mert tudja milyen piskóta az emberiség. 

Hiába tagadják az Istent, kegyelme, az Isten jósága szakadatlanul jelen van, körülölel, szó szerint! Hiába dogmatizáltak a több élet és preegzisztencia ellen, sajnos tévedés, így csúsznak bele a felületes Istenhirdetésbe, ami sehova sem visz. Isten ezt nem akarja, hogy így legyen! Melyik az az apa, aki olyan kegytelen, gonosz tudna lenni, hogyha a gyereke rosszat csinál, azt mondja; távozz tőlem örökre, nem akarlak soha többet látni.  Pont az Isten ne lenne az, aki megbocsát, aki ad új esélyt, lehetőséget, hátha...

Nagyon egysíkú a szemlélet. Van még lehetőség a két élet közötti tisztítótűzben, amikor odakerül a lény, mert a lelke sokkal jobban átlátja helyzetét, mint a sűrű test homályában. Tisztábban fogja látni mit tett, mit kéne tennie, mit szalasztott el. Még aki itt nagyon intelligensnek gondolta magát, –de az Urat elvetette, becsapta az esze, mint faluban szokták mondani …-, odakint hamarosan rájön, nagyot tévedett, és nagyon kiszúrt magával. Ő maga tette, maga hozott maga felett ítéletet, reklamálásnak helye nincs. (Az egészet rosszul tanító egyháznál sem lehet, hol vannak már akkor, mikor minden kiderül, mert a lény  kikerült a testéből.)

Én most szólok; a halál után egy választóvíz kezdődik. Mindent kizárólag az  dönti el, hogy az illető - aki távozott-, hogyan élt. A hasonlóság elve működni fog, ha a sötétséget vonzza, azt fogja kapni, mely igen fájdalmas lesz. A pokol a nihil, a fény nélküli állapot, de a lélek fénye nem halhat ki, állandóan azt fogja érezni, hogy szétesik, állandóan küzdeni fog a vákuum érzetével, amit a fény hiánya okoz, amit maga űzött el. A lelke megérzi, milyen Isten nélkül élni, valóban félhet! Iszonyatos lesz a szétfoszlástól való állandó, szünet nélküli félelem, ez is a pokol egyik megnyilvánulása.

Sürgősen meg kéne változni, most még élnek, de hogyan? Ebből eddig semmit sem tudtak, pedig ez nagyon sokáig tartó állapot, ehhez képest a földi élet egy pillanat.

Viszont akik hozzászoktak a Fényhez, és már itt szeretik az Urat, kapituláltak felé, haláluk után egyre fényesebb világokba térhetnek vissza. Attól függően, hogy mennyire fényesek, mert a mennyországban nem egy homogén hely, állapotok egész sora van (de erről sem írok most).

Tehát a lélek qualitása megszüli a maga sorsát halála után; állapotai teremtik meg a továbbjutás lehet

őségét, kinek-kinek érdemei szerint, mi magunk döntünk az életünkről. Magunk döntünk minden egyes tettünkről még akkor is, ha úgy tűnik, hogy nem így van. Mindenkinek saját joga, hogy szúrja el a spirituális egzisztenciáját, egy pocsék élet  után, én sem szeretnék meghalni.

AnchorNem tudhatjuk – biztosan -, ki hova jut, mire volt elég az, amit itt tett, vagy nem tett. Részemről mindig megnézem a halottat, ugyanis meg akarok győződni, hogy nincs benne a lélek, és akkor már nem siratom. Teste már mint egy levetett ruha, nincs benne a lényeg, a lélek, látszik, hogy nem ugyanaz, nem ember többé. A lényege elment, ha ezt meglátom, akkor már tudom, hogy csak kiszállt magából, és akár lehet vele a továbbiakban is kapcsolatot tartani a józan mértékek szerint. Megnézem a halottat, de a halál lehet nagyon kellemetlen is, láttam olyan halottat, akinek mint a krimikben, a szeme kitágulva, a szája teljesen nyitva, még hallottam a halálsikolyát, igaz,

 hogy életében céda volt az illető. Ha megnézzük a szentek boldog mosolyát, amikor a szeretett lény /a Fény viszi őket és az egész arcukon a dicsőség, a boldogság ömlik el. A két végső pont mutatja meg azt, amiről beszéltem, látható, hogy amikor eltávozik az ember, milyen  helyzetben volt. Két pont között millió különbsé

g lehet, amibe magát beletalálja a távozó, s erről csakis mi magunk tehetünk.

Isten tagadásával végleg kinullázzák a lehetőségeiket. A bűnös, önző, gusztustalan, egoista, hitetlen, materialista életét senki sem irigyelheti odaát, mert van folytatás, lesz következmény, bárhogyan is nem szeretnék. Ez bizonyos előkészülteket és meditatív képességgel bizonyítható.

KÉREM, NE CSAK A MÁNAK ÉLJENEK, HANEM A VÉGSŐNEK, AMIT - HA MÁR ELMENTEK /meghaltak/ - hosszú idő alatt LEHETNE JOBBÁ TENNI.





2019. június 19., szerda

Sík Sándor: Az acélember

 

kereszt.jpgSík Sándor: Az acélember

(Ének a sürgönypóznáról)

Áll, egyenesen, egymagán 
Az acélember a hegy homlokán.

Széttárva karcsú, hosszú karjai, 
A kábelek kígyóit tartani.

Nem görnyedez és nem erőlködik: 
Áll és feszül és hordja terheit.

De hűvös feje túl a drótokon 
Hosszan elnéz a nyúlós utakon.

Lát, embereket és országokat, 
Bolond és keserű látásokat:

Az éhes ember néma ráncait, 
Dokkok penészes árusáncait, 
Országhatárok inga-táncait,

És hall, hazug és gyilkos hangokat: 
Borhősöket, barátokat, bankokat, 
És népgyűléseket és tankokat.

Az eszme önmagára-lázadását, 
A forradalmak bárgyú körfutását, 
Az őrülések örök újulását.

A földgömb reng és ég a szemhatár. 
Az acélember néz és konstatál.

Áll és szótalan ég felé feszül: 
Hordja a kábelt rendületlenül.

S ha olykor egy-egy holdas éjszakán 
Ráül terhével a szörnyű magány,

S a látomások emlékeitől 
Dereka már-már megroppanni dől:

Ilyenkor elég egy szempillanás: 
A szomszéd hegyen másik óriás,

A harmadik ormon a harmadik 
Hordozza látomása titkait.

Egy pillanat, egy közös rezzenés: 
A három acélember összenéz.

Testvér – mondja az acélpillanat – 
Tudom: gyengének lenni nem szabad.

Tudom, a mi törvényünk állani: 
Mi vagyunk a Vezeték várai.

Nem tudjuk honnan, nem tudjuk kinek, 
De rajtunk megyen át az Üzenet.

Az ismeretlen Igét hordja vállunk. 
Bennünket ideállítottak. Állunk.

  MENJ A „FÉNY” FELÉ, HA JÓT AKARSZ MAGADNAK! Pável Márta hittanár  ( A cikk majd a Magazinunkban is megjelenik.) Ez a keresztények, a...